Brownie recept - reform süti

2016. február 7., vasárnap

Szeretek sütni. Ezt bizonyára már mindannyian tudjátok. De azt nem biztos, hogy konkrétan sütni szeretek, nem csak megenni ami készül. Ezért is örülök, hogy a munkahelyemen vevőek a sütijeimre, mert imádok másnak sütni. Nos, megkérdeztem mit ennének, és brownie volt a válasz. Igazából azt hittem, hogy a gugli majd eláraszt olyan recepttel, amire én vágyom, de nem így lett. A sütőtökös, cukkinis, céklás változatokhoz szerintem túl konzervatív vagyok sütés terén, így arra esett a választásom, hogy egy original receptet megreformálok. Sosem csináltam még ilyet, így azért tartottam a végeredménytől...

Szerencsére nem kellett, mert ízlett a süti és páran el is kérték a receptet, ennek örömére született ez a bejegyzés. 

Brownie recept, egészségesen

Kezdjük az elején. Az eredeti receptnek itt a linkje. 
Folytatnám azzal, hogy igaz, hogy kicseréltem a hozzávalókat és átalakítottam ennek megfelelően a receptet, azért nem a legdiétásabb süti, még így sem. Mindenki döntse el, hogy belefér - e a mindennapokba vagy sem :).


Hozzávalók

Tészta
3/4 bögre kis kockákra vágott light vaj
1 bögre cukornak megfelelő édesítő - nekem 1/4 bögre negyedannyi
150 g natúr joghurt (0,1%-os)/vagy 2 dl zsírszegény tej
3 tojás
3/4 bögre zsírszegény, cukrozatlan kakaópor
1 teáskanál vanília kivonat - vagy 2 teáskanál vanília aroma
1/2 bögre teljes kiőrlésű liszt
1 mokkáskanál sütőpor
csipetnyi só

Csokimáz - elhagyható
3 evőkanál vaj
2 evőkanál zsírszegény, cukrozatlan kakaópor
1 evőkanál méz (én kihagytam)
1 teáskanál vanília kivonat, vagy 2 teáskanál vanília aroma
por állagú édesítő ízlés szerint (nekem nád porcukor, 1 evőkanál)

Elkészítés
A legjobb az egészben, hogy nem lehet elrontani. Az eredeti recept szerint mehet az elkészítés.
Sütőt előmelegítjük 180fokra. Egy szögletes (kisebb) tepsit kivajazunk és lisztezünk.
A vajat felmelegítjük, majd habosra keverjük a tojással, a cukorral és a vanília kivonattal. Utána mehet bele a kakaó, a liszt, a sütőpor és a só. Itt kell nagyon figyelni, hogy a liszt mennyire cuppantja össze a tésztát, folyósnak kell maradnia, ahogyan a videóban is látható. A TK lisztek sokkal több nedves hozzávalót igényelnek, mint a gonosz, csúnya fehér liszt, ezért is kellett átalakítani a receptet, mert egyébként valami száraz keksz lett volna belőle. A tésztát önthetjük is a tepsibe, és mehet melegedni 25-30 percre. Állítsd be a telefonodon az időzítőt, nehogy túl süsd. A végén azért mehet a tűpróba!

Amíg sül a tészta, jöhet a csokimáz-készítés. Döntsd el, hogy a te diétádba/életmódodba így belefér e.
Fontos, hogy porcukorral dolgozz, én először kristályos cukorral csináltam (negyedannyival), és nem volt homogén a máz. Vaj felmelegít, többi hozzávaló bele, kever és ennyi. Illetve még kóstol! Fontos :).

Amint letelt a süti ideje a 180 fokban, kivesszük és még melegen menjen rá a csokimáz. Utána hűtő és egy éjszakát célszerű hűteni!

Adag

Ebből a mennyiségből 9 szelet született. 

Plusz...
Joghurt vagy tej?
A joghurttól lazább lett a tészta, a tejtől picit tömörebb, de mindkettő nagyon finom! Pici különbség van csak. 

Készítsétek el, és jöhet a kép a Facebook-ra!
Várom szeretettel. :)

Stay Beautiful!

Ezek is érdekelhetnek...

0 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images